duminică, 16 iunie 2013

Tarta cu rubarba, zmeura si smantana

Am tot auzit de rubarba, am intalnit-o in multe retete americane, dar vazand tulpinile groase si aparent tari, alaturarea lor cu retetele dulci ma facea sa le privesc cu neincredere.
Cum nu ma dau inapoi in fata unor noi incercari culinare, de cum am vazut-o la vanzare am inhatat 3 tulpini cu gandul sa le prepar cumva. Binenteles, fiind prima oara in contact cu aceasta leguma nu am stiut nici cum sa aleg bucatile, asa ca am mers pe ideea ca nu imi plac legumele moi si am luat-o pe pipaite ... sa fie cat mai tari si rosii.
Pare a fi o leguma rezistenta, caci mi-a luat aproape o saptamana sa ma hotarasc in ce reteta sa o includ, in tot acest timp tulpinile fiind plimbate prin bucatarie, de pe un dulap pe altul, fara sa se ofileasca vizibil. Intre timp eu respingeam reteta dupa reteta, toate pe motiv ca aveau mult prea mult zahar in compozitie. Nestiind ce sa ma astept de la ea in procesul de preparare termica, eram cat pe ce sa prefer a o arunca, decat sa o pregatesc intr-o prajitura cu sute de grame de zahar.
Reteta salvatoare a venit din partea unei bloggerite autohtone, talentata Camelia de la "Arome in bucatarie", care mi-a deschis ochii, prezentand o reteta simpla, cu numai 50g de zahar, din care am obtinut o tarta extrem de usoara, putand experimenta astfel din plin gustul acrisor al rubarbei. Zmeura s-a alaturat din necesitate, neavand destula rubarba cat sa acopar tava, dar combinatia a fost inspirata, adaugand un plus de racoare, acestei minunate tarte de vara.


INGREDIENTE BLAT:
250g faina tip000
125g unt topit
1 ou
1 lingura zahar pudra
1/2 lingurita sare

UMPLUTURA:
3 tije rubarba
100g zmeura
150g smantana
50g zahar
1/2 lingura faina sau amidon

PREPARARE:

Faina se cerne intr-un castron impreuna cu sarea. Peste ele se adauga oul frecat cu zahar si untul topit, apoi racit.
Se framanta un aluat legat, care se refrigereaza cel putin 1 ora, invelit in folie transparenta.

Aluatul se intinde cu sucitorul pe un prosop curat, se acopera cu forma de tarta unsa si infainata, apoi, prin rasucire se transfera aluatul peste forma.


Se indeparteaza prosopul si aluatul se potriveste cu grija peste marginile formei, eliminand surplusul.

Fructele se spala, iar rubarba se taie bucati, pe diagonala. Acestea se aranjeaza in tava cu aluat, peste care se toarna la final smantana amestecata cu zaharul si amidonul.




Tarta se coace 45 de minute, la foc mediu, in cuptorul preincins.
Se serveste dupa ce s-a racit complet.


Sursa: Arome din bucatarie

Un comentariu:

  1. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...