sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Tort rapid, cu unt de arahide

"A mai trecut un an prin noi / A fost si soare-au fost si ploi / Important este c-ati stat cu mine" :) Da, imi place Compact, dar nu despre asta este vorba aici, chiar daca acest cantec imi rasuna in minte la fiecare inceput de an, fie el nou sau numai al meu (se confunda mereu); ce vreau eu sa va spun este defapt un multumesc (din nou) :). Multumesc ca imi sunteti alaturi, din ce in ce mai multi si mai vorbareti, ca ma urmariti si aveti incredere in retetele mele in ale face ale voastre, ca ma ajutati in a avea un rost si in lumea aflata dincolo de inimile iubitilor mei apropiati.
Anul 2013 sa va fie frumos si norocos ;), sa aveti parte de surprize placute, iar planurile sa le puteti duce la sfarsit cu sadisfactia lucrului bine facut, iar pe mine sa ma tineti aproape, sa va indulcesc cu invitatii in a incerca noi bunatati inedite.
Si daca tot a fost Revelionul, va propun un tort care s-ar fi potrivit de minune cu ocazia, un tort foarte usor si rapid de preparat, care surprinde printr-o crema cu aroma si textura fina.



INGREDIENTE BLAT (26cm):
8 oua
200g zahar
8 linguri ulei
160g faina pentru prajituri
40g cacao
1 lingurita praf de copt
sare

CREMA:
250g frisca
100g zahar pudra
150g unt de arahide cremos
250g mascarpone

GLAZURA OGLINDA:
100ml apa
80g frisca lichida
40g cacao
120g zahar
3 foi gelatina

DECOR:
chipsuri de ciocolata, marca proprie Cora

PREPARARE:
Pentru blat, se scot ouale din timp, pentru a ajunge la temperatura camerei sau se tin 15 min in apa calda.
Albusurile se separa cu grija de galbenusuri, astfel incat sa nu ramana urme de galbenus impreuna cu albusurile, apoi se amesteca cu zaharul si sarea, timp de 5 min, la viteza mare.
Cand albusurile nu mai prezinta bule mari de aer si seamana cu o spuma precum zapada, se adauga toate galbenusurile, frecate anterior cu uleiul. Se incorporeaza cu ajutorul unui tel, amestecand usor, circular, de sus in jos.

Separat se siteaza si se amesteca faina, cacaoa si praful de copt.
Ingredientele uscate se adauga compozitiei cu ou, in trei transe, amestecand dupa fiecare.
Se continua a amesteca folosind telul, pana cand se sparg toate cocoloasele.
Compozitia se toarna in tava unsa si tapetata (pe pereti), iar pe al carei fund a fost fixata hartie de copt. Tava se ridica putin in sus, deasupra blatului, apoi se lasa sa cada pe acesta, de cateva ori, pentru a se sparge bulele prea mari de aer.
Blatul se coace 20min, la foc mediu, in cuptorul preincins.
Blatul copt se scoate din cuptor si se lasa la racit.




Pentru crema, frisca lichida se tine 15-30 minute la congelator, apoi se bate pana capata consistenta. Se adauga zaharul pudra sitat, dar nu tot odata, ci in 3-4 transe.



Untul de arahide se inglobeaza in frisca, urmat de branza mascarpone. Crema rezultata se intinde pe 2 dintre cele 3 felii de blat si astfel se monteaza tortul. Blatul nu necesita a fi insiropat, deoarece va trage destula umezeala din crema.





Tortul se introduce in frigider sau se glazureaza imediat, crema fiind indeajuns de tare pentru a permite pastrarea inca un timp a tortului la temperatura camerei.

Pentru glazura, se pun la fiert, pe foc mic, apa, cacaoa, frisca si zaharul, pana cand acesta din urma se topeste, iar lichidul nu atinge punctul de fierbere.
In acest timp, foile de gelatina se pun la hidratat in apa rece, se storc si se adauga in compozitia anterioara.
Glazura se lasa la racit in baie de apa rece, apoi 2-3 minute la frigider, pana cand se intareste putin, cat sa nu curga prea usor.
Aceasta se toarna peste tort, lasandu-se a se scurge singura pe laterale, fara a fi atinsa. Pentru ca aceasta operatiune sa se desfasoare cat mai curat, recuperand surplusul de glazura, tortul trebuie asezat pe un gratar, pus deasupra unei foi de copt; astfel, glazura se scurge de pe tort pe foaia de copt, de unde se poate colecta.
La final se decoreaza pe margini, cu chipsuri de ciocolata.

10 comentarii:

  1. Arata super Ruxi!Imi place tare mult:D l-ai si decorat simplu si cu gust!este perfecta glazura oglinda:D Eu inka nu am avut curaj sa o incerc:D Si chipsurile de ciocolata arata suuper pe tortuletzu tau!Eu sa stii ca ma numar printre cititorii tai!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raluca, ma bucur sa te gasesc aici. Cand te mobilizezi sa incerci glazura oglinda, trebuie sa ai grija sa o verifici des dupa ce o bagi la rece, pentru a putea surprinde exact acel stadiu de intarire intre lichid si solid.
      Noroc cu tine si mesajul tau, altfel nu stiam cum sa numesc elementele de decor; ma duc sa modific si in postare, unde le cam lasasem in suspensie.:D
      Pupici si te mai astept in vizita.

      Ștergere
  2. La multi ani draga Ruxandra tie si familiei tale!!!Imi este foarte drag blogul tau si chiar daca nu mai sunt prezenta foarte des in lumea virtuala sa stii ca atunci cand am timp,il trec in revista mereu sa vad ce noutati ne-ai mai adus!!Te pup si iti doresc mult succes in continuare si tine-o tot asa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, iti multumesc pentru sinceritatea si caldura cuvintelor tale, esti o draguta. Am observat ca nu mai postezi cu aceeasi frecventa, dar sper ca va veni o vreme cand timpul iti va permite sa revii, pentru ca si eu te urmaresc cu placere.
      Sa aveti un an bun si sa va intoarceti din vacanta numai cu amintiri placute.
      Pupici

      Ștergere
  3. Extraordinar tort, arata super ca toate celelalte de fapt. Am probat cateva retete de la tine si au iesit foarte bine. Iti sunt datoare cu un multumesc pentru suportul de tort pe care l`am achizitionat de la Selgros dupa ce mi`ai spus tu, si la un pret fantastic, vazusem la kitchenshop asemanator dar 150 Ron si nu m`am indurat sa iau si bine am facut. Multumesc inca o data si abia astept retete noi. Iulika

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca retetele sunt apreciate si iti reusesc. Inteleg perfect incantarea ta in legatura cu achizitia avantajoasa a suportului de tort si eu sunt tare multumita cand gasesc un produs la un pret bun, in detrimentul unuia similar si mult mai scump. Sa-l folosesti cu succes in servirea multor deserturi delicioase.
      Retetele de pe blog iti stau la dispozitie cu drag, la fel si eu, atunci cand ai nevoie de ajutor.
      Pupici

      Ștergere
    2. multumesc. Am incercat sa etichetez facebook`ul tau in pozele mele cu torturi, pt ca ma zapacesc colegele cu retetele, dar nu am reusit.

      Ștergere
    3. Iulika, incearca sa tastezi cu puncte intre cuvinte, adica Bucataria.casei.noastre. Multumesc si eu pentru promovare. Pupici

      Ștergere
    4. Daca realizarile tale le-au facut pe colege sa iti solicite retetele inseamna ca ti-au iesit de minune. Felicitari! Abia astept sa le pot admira si eu, pe Facebook.

      Ștergere
  4. nu doar le`au admirat, unele le`au si gustat
    :P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...