sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Prajitura cu biscuiti si budinca de vanilie

Unul dintre avantajele mutarii noastre in mediul rural :D este aprovizionarea cu produse naturale direct de la producator si astfel, din doua in doua zile, Joiana vecinilor ne furnizeaza, cu amabilitatea detinatorilor de drept, cate doi litri de lapte gras si bun.
Bun, bun, dar cand piticii sunt toata saptamana la gradi, iar mami a trecut pe lapte dregresat, cine sa-l bea? Am facut orez cu lapte, apoi am dat-o pe gris, dar de la o saptamana la alta consumatorii casei au inceput sa cam strambe din nas si ar fi vrut ceva nou. Primul gand au fost niste eclere cu crema pasticcera, dar clostile inca nu oua, iar aprovizionarea saptamanala a fost cam de multisor, asa ca, in lipsa ingredientului principal, le-am amanat si am inceput sa caut prin camara, dupa principiul "Ia sa vedem noi ce sta pe aici de multicel si se cere consumat?"
Biscuitii si praful de budinca au fost castigatorii marelui loz al sfarsitului de saptamana, primind cadou un drum dus spre stomacelele pofticioase, cu o mica escala peste noapte in frigider. N-or fi ele cele mai de soi ingrediente, dar prajitura rezultata a fost foarte bine primita si gratulata, extra cremoasa si vanilata.


INGREDIENTE pentru 24 portii (23x33):
3 pachete biscuiti (3x100g), 2 cu vanilie, 1 cu cacao

CREMA DE VANILIE:
2 pachete praf de budinca vanilie
80g zahar
750ml lapte
200g unt moale

GLAZURA:
40ml lapte
30g cacao
120g zahar
150g unt
1 lingurita esenta de vanilie

PREPARARE:
Pentru crema se pun la fiert 500ml de lapte cu zaharul, iar praful de budinca se inmoaie in restul de 250ml.
Cand laptele de pe foc incepe sa fiarba se adauga laptele cu praful de budinca si se amesteca pana cand lichidul se ingroasa. Pentru aceasta actiune prefer sa folosesc un tel.


Budinca se lasa la racit in baie de apa rece, timp in care mixam untul moale.
Budinca racita se adauga in unt, lingura cu lingura, amestecand foarte bine dupa fiecare incorporare (cel putin 1 minut, altfel spre final exista riscul sa se taie crema).


Fundul tavii in care montam prajitura se acopera cu biscuiti vanilati, peste care se intinde jumatate din crema, urmata de un rand de biscuiti cu cacao, iar crema si, in final, un ultim rand de biscuiti vanilati.



Prajitura se pastreaza la frigider, pentru ca untul din crema sa se intareasca.
Cat timp prajitura este la rece, se pregateste glazura, punand la fiert, pe foc mic, cacaoa, zaharul si laptele.
Cand acestea au clocotit 1 minut, iar zaharul s-a dizolvat, se ia de pe foc si se adauga untul rece, amestecand pana la incorporare. La final se adauga vanilia. Datorita untului rece glazura este la o temperatura optima pentru a fi intinsa, calduta, peste prajitura.
Cand glazura a acoperit-o complet si uniform, prajitura se reintroduce in frigider, pentru minim 2 ore.



Se taie pe urmele biscuitilor de deasupra (se pot observa prin glazura), pentru a obtine portii cat mai frumoase.

18 comentarii:

  1. Prajitura aceasta arata genial. Imi plac mult dulciurile cu biscuiti mai ales ca au o tenta usor rustica. Am salvat reteta si sper sa o prepar cat mai curand!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Craita, aspectul prajiturii a fost o intamplare fericita, aveam fix 2 pachete de biscuiti si unul de cacao, asa ca am fost obligata sa ii combin astfel. Iti multumesc pentru vizita. Pupici

      Ștergere
    2. Felicitari, chiar meriti.Te rog sa nu iei in seama persoanele rautacioase, apreciez ca sti sa le raspunzi frumos chiar daca acestea sunt needucate.Eu nu dau calificative oamenilor insa sunt convinsa ca din invidie vorbesc asa, prajitura este foarte gustoasa si cantitatile perfecte.Multumesc.

      Ștergere
    3. Felicitari, chiar meriti.Te rog sa nu iei in seama persoanele rautacioase, apreciez ca sti sa le raspunzi frumos chiar daca acestea sunt needucate.Eu nu dau calificative oamenilor insa sunt convinsa ca din invidie vorbesc asa, prajitura este foarte gustoasa si cantitatile perfecte.Multumesc.

      Ștergere
    4. Claudia, iti multumesc pentru cuvintele frumoase, aprecieri si confirmarea ca am ales calea corecta. Mi-ai facut ziua mai frumoasa si ma bucur ca acest preparat a avut acelasi efect cand l-ai pregatit.

      Numai bine!

      Ștergere
  2. As vrea sa te intreb ceva///esti cumva online???

    RăspundețiȘtergere
  3. Ori sunt eu proasta,ori nu stii tu sa te exprimi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil sa se fi strecurat vreo greseala, o sa revad reteta. Tu, draga anonima, sigur nu esti rautacioasa fara motiv? :)

      Ștergere
  4. Am facut aceasta reteta si sunt putin dezamagita. Prajitura are gust mai mult de unt decat de budinca :( Poate este o greseala in ceea ce priveste cantitatea de unt...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu este o prajitura cu pretentii, mai mult genul "facut cu ce am prin casa". Cantitatea de unt poate fi redusa, prezenta lui printre ingrediente e de a face crema mai fina si de a o intari ... rezultatul final si aprecierea din partea celor ce il consuma este chestiune de gust.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna imi place reteta.O sa incerc sa fac si eu.Spunetimi va rog conteaza ce unt folosesc?Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze pentru intarzierea cu care vine raspunsul.
      Eu foloseam unt de 65%, dar am trecut pe cel de 82%. E optiune personala, cu cat e untul mai gras scad sansele sa se taie cremele.

      Ștergere
  7. Cat lapte ptr glazura??? Doar 40 ml?? Ie putin nu? Nu cumva ie gresit? Te rog rasp. Sunt chiar in momentul acesta ocupata la prajitura

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca nu am fost pe faza cand ai intrebat. Cum a fost pana la urma, a ajuns?

      Ștergere
    2. Nu.nu a ajuns deloc . A trebuit sa fac de 3ori acelasi lucru.. 40 ml ie imposibil ptr a avea o glazura cat de cat groasa. Pana la urma ie gresit nu ?

      Ștergere
    3. Cred ca tine de gusturi, eu prefer glazura in strat subtire si este, intr-adevar, subtire cand o pui, dar se ingroasa dupa ce sta la rece.
      Imi pare rau ca ai avut inconvenientul de a repeta acest pas de trei ori.

      Ștergere
  8. Super buna reteta! Soțul meu o adora. Felicitări !!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...