luni, 2 iulie 2012

Martipan / Pasta de migdale, cu albus de ou

Stiti cutiile acelea cu ciocolatele Merci? Ei bine, sunt printre preferatele mele, iar datorita lor mi-am aflat pasiunea pentru martipan, descoperind in el gustul minunat al samburilor de caisa, pe care, in copilarie, ii strangeam cu sarg si ii spargeam cu bolovanul, pe marginea trotuarului. :)
Acum ca am gasit migdale macinate si nu mai trebuie sa ma chinui cu decojitul si macinatul lor, am facut o noua incercare de a obtine minunata pasta de migdale. Dintre toate retetele am preferat-o pe cea cu albus de ou (scuze, nu mai stiu de unde am preluat-o), o alegere foarte buna pentru a face bomboane de martipan si a o include intr-un tort. In plus, se prepara foarte usor si este extrem de maleabila.




INGREDIENTE:
150g migdale pudra
180g zahar pudra
1 lingurita suc de lamaie
1/2 lingurita ulei de migdale (sau de floarea soarelui)
1 albus
cateva picaturi esenta de migdale

PREPARARE:
Pudra de migdale se amesteca impreuna cu zaharul sitat. Se adauga sucul de lamaie, uleiul si esenta.


Albusul de ou nu se adauga tot odata, ci treptat, pana se obtine o bila compacta, usor de modelat , avand o consistenta moale.

Daca martipanul nu se foloseste imediat, bila se imbraca in folie alimentara si se refrigereaza. Nu se va intari la frigider, deci poate fi folosita imediat ce este scoasa de la rece.

Martipanul preparat dupa aceasta reteta se poate intinde foaie, pe masa presarata cu zahar pudra sau amidon, foaia putand fi transferata usor, cu ajutorul sucitorului, deasemenea acoperit cu un strat de amidon. Trebuie lucrat repede, deoarece, datorita caldurii corpului si a mediului, compozitia devine lipicioasa.
Totodata se poate taia forme sau modela.

6 comentarii:

  1. buuuuuun martipanul invelit in ciocolata...desi nu toata lumea apreciaza gustul lui deosebit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gusturile nu se discuta, clar! :) Eu am gusturi variate, n-am descoperit pana acum decat un singur dulce pe care nu-l suport, in rest ma delectez cu toate :))

      Ștergere
  2. care dulce nu-l suporti>?pasta de de migdale e asa de reushita!pare a fi de fabria!pup ruxi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, exista, oricat de greu ar fi de crezut :)) Batoanele de susan!!! Le urasc cu indarjire.
    Era o vreme, undeva dupa revolutie, cand era plina piata de ele, iar eu, cum necum, nu ajunsesem sa le indragesc, dar cei din jur da. Intr-un weekend a venit o ruda in vizita si, in cautare de pupaturi si imbratisari recunoscatoare, m-a tot sicanat cu "Sa veti ce ti-am adus eu buuuun! Daca ma pupi, primesti ceva buuuun!" si asa mai departe, o gramada de timp. Cu fiecare sugestie la acel ceva buuuun mintea mea repeta "ciocolata, ciocolata, ciocolata"! Dar nu, pana la urma sperantele mele s-au naruit la inmanarea odiosului baton de susan.
    Nu pot descrie dezamagirea care m-a cuprins.
    Am ajuns ca simplul miros al acestui produs sa imi intoarca stomacul pe dos. Ca sa fie treaba completa, sotul meu este un mare fan al acestui desert de care il leaga numai amintiri frumoase, din copilarie :D Soarta! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. :)))) vai ruxi!nu-ti pove ca si sotu meu e mort dupa batoun de susan si ka ma tot pune sa ii fac:))))) nici mie nu imi place

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Sa-mi dai si mie reteta, sa ii fac o surpriza. O sa am grija sa ma dotez cu un cleste pt nas, sa nu am probleme. :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...