sâmbătă, 12 mai 2012

Chifle impletite, cu ceapa verde

In acest weekend am dat painea pe chifle impletite, frumoase si luminoase, asemeni unei zile superbe de vara. Si, pentru a fi mai mult in ton cu anotimpul, le-am dat putina savoare si dulceata, cu un fir proaspat de ceapa verde. Bune taaare!


INGREDIENTE pentru 12 buc:
200ml apa
1 plic drojdie uscata
40g zahar
1 lingurita sare (5g)
60g unt
420g faina 000
1 ceapa verde
1 albus

PREPARARE:
Drojdia se amesteca impreuna cu 100ml apa si 100g faina.
Separat, se pun la incalzit 100ml apa, zaharul, sarea si untul, pana cand cel din urma s-a topit. Daca lichidul obtinut a ajuns la o temperatura prea ridicata, se lasa la racit, pana ajunge caldut.
Acesta se rastoarna peste drojdie, apoi totul se pune peste faina.



Se framanta putin, se adauga si ceapa taiata bucatele cat mai mici, apoi se continua a framanta, pana se obtine o bila de aluat nelipicios.


Aluatul se asaza intr-un castron incapatos, uns dinainte cu un servetel impaturit, imbibat cu ulei. Castronul se acopera cu un prosop de bucatarie, unde aluatul se lasa sa creasca 1h - 1h30.



Odata crescut, aluatul se framanta 1-2 minute, apoi se imparte in 2 bucati si se lasa sa se odihneasca, 10 minute.
Bucatile de aluat se impart fiecare in 6 bucatele, de aproximativ 60-65g fiecare.

Fiecare bucata se ruleaza pe masa infainata, cu ajutorul palmelor, pentru a se obtine un rulou subtire, lung de cel putin 30cm. Lungimea trebuie stabilita tinand cont de faptul ca, prin manipulare, ruloul se va strange putin.

Ruloul se ia in mana, se innoada, iar capetele se rasucesc inca o data peste forma obtinuta.




Dupa formare, fiecare chifla se asaza in tava acoperita cu hartie de copt, lasand destul spatiu intre ele, pentru ca vor mai creste.
Chiflele se acopera cu prosopul si se mai lasa la crescut, 30 minute.
Cand sunt bine crescute, se ung cu un albus de ou, usor batut.




Cuptorul se pune la incalzit. Odata cu tava, in partea de jos a cuptorului se asaza o oala cu apa clocotita, aburul format ajutand la coacerea si cresterea aluatului.
Chiflele se coc 15-20 minute, la foc mediu. In ultimele 5 minute, focul se da mai tare, pentru a rumeni frumos chiflele.



Cand sunt gata, chiflele se scot din cuptor si se lasa la racit pe un grilaj.


8 comentarii:

  1. pacat ca nu le poti manca direct de pe monitor, dar cel putin iti poti imagina mirosul... si poate o bucata de cascavea langa ele?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da, o sugestie foarte buna!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ruxi arata minunat chiflele astea, sunt in cuptor acum, de abia astept sa se coaca...sper sa imi iasa la fel de frumoase si gustoase ca ale tale...ale mele sunt fara albus ca nu am mai avut oua in casa :D insa miroase asa de frumos!!!Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Moraki, cum au fost chiflele? Sper ca pe masura mirosului. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dementiale sunt la gust Ruxi,insa mie nu mi-a crescut aluatul asa mult ca tie si nici ele in tava sau in cuptor...cred ca am pus cam putina drojdie;eu nu am pliculete mici am un pachet de 500 de grame de drojdie si cred ca o lingurita si jumatate a fost mai putin decat un pliculet :( .Daca mai faci preparate cu drojdie unscata poate ma ajuti si pe mine cu numarul linguritelor de drojdie ca nu am cantar electronic sa cantaresc 7 grame :( .Iar ti-am scris un roman :D .Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ma inseala memoria, un pliculet are 2 lingurite si jumatate, dar voi verifica.
      In legatura cu modul de exprimare al cantitatilor, cand am inceput blogul am vrut ca toata structura sa sa fie unitara si, indiferent de cum erau scrise retetele originale, eu am transpus totul in grame. La inceput foloseam o cana de masurat cum avea si mama, apoi mi-am luat cantarul si de atunci e folosit intens. Sunt atat de disperata sa nu raman fara el, incat mi-am cumparat unul de rezerva. :D
      Pupici!

      Ștergere
  6. Am un cantar,dar model mai vechi Ruxi, nu electronic; iar treaba cu cantitatile unitare sunt perfect de acord cu ele, ca asa stiu si eu cat sa pun din fiecare sa imi reuseasca reteta. Multumesc ca mi-ai spus cat inseamna un pliculet de 7 g de drojdie uscata. Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...