duminică, 11 martie 2012

Clatite economice si foarte moi, cu lapte acru

Am reusit, in sfarsit, sa pastrez cateva dintre clatitele mele preferate, pentru a le face poze si, astfel, a va putea impartasi reteta.
Trebuie sa reamintesc cum, ani de zile, nu m-am aventurat mai departe in bucatarie, dincolo de a pregati clatite, mentiond cum nici de ele nu eram pe deplin multumita. Ieseau gustoase, ce-i drept, dar se uscau repede, deveneau casante pe margini si daca nu le mancam imediat, mai tarziu nu ma mai atrageau deloc.
Dupa cateva incercari am reusit sa gasesc reteta perfecta, clatitele sunt foarte bune si, un detaliu care pe mine ma incanta enorm, nu trebuie sa folosesti multe oua in pregatirea lor.
Ingredientul minune care le asigura pufosenia: buttermilk (lapte acru), un fel de zer, ramas dupa extragerea untului, care in strainatate se comercializeaza, dar care poate fi usor inlocuit cu un amestec de lapte si suc de lamaie.


INGREDIENTE pentru 14 bucati mari:
700ml buttermilk (lapte+suc de lamaie)
4 linguri unt topit (50g unt)
2 oua
2 linguri miere
280g faina 000
1/2 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat
1 lingurita sare

+unt topit pt uns tigaia

PREPARARE:
Intr-o cana gradata se toarna 3 linguri de suc de lamaie, apoi se completeaza cu lapte, pana la gradatia de 700ml. Se amesteca si se lasa deoparte 10 minute, intr etimp obtinandu-se un lapte acru, partial branzit.
Laptele acru se toarna intr-un castron mare, unde se adauga si ouale, untul topit usor racit si mierea. Se amesteca, folosind un tel.

Separat se amesteca ingredientele uscate (faina, praf de copt, bicarbonat si sare), apoi se adauga treptat in compozitia cu lapte, amestecand cu un tel.


Se pune tigaia pe aragaz, la foc mic, iar cand s-a incins, se unge cu o pensula inmuiata in restul de unt topit, ramas de la prepararea compozitiei.


Se toarna un polonic de compozitie, se misca tigaia incat sa se acopere intreaga suprafata a tigaii, apoi se asteapta pana clatita prezinta mici gaurele. Clatita se intoarce si se mai lasa in tigaie aproximativ 30 de secunde, apoi se rastoarna pe o farfurie intinsa.


Clatitele se ung cu umplutura dorita (dulceata, miere, crema de ciocolata, branza dulce, frisca, etc), in forma dorita (rulate sau impaturite).

Daca vor fi pastrate mai mult timp, clatitele racite, intinse sau rulate, se acopera cu folie alimentara, pentru a-si pastra textura pufoasa.


5 comentarii:

  1. perfecte!
    am o nelamurile in legatura cu risca din smantana!nujtiu de ce cand am cumparat-o(am lkuat vreo 10 cutii de 250 ml) si o scuturam se auzea ca e lichida (in magazin nu o tineau in frigider..) eu am bagat-o la frigider si e efectiv inchegata,nu curge trebuie sa tai cutia de tot cva sa pot scoate cu o lingura din ea bucatile inchegate de frishca.de expirat expira in mai..oare am tinut-o la o temperatura prea scazuta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Este ok, cu cat este mai inchegata cu atat se va bate mai bine, deci stai linistita. Nu sunt foarte sigura, dar frisca asta este UHT, de aceea in magazin poate fi pastrata la temeperatura camerei. Nu mi s-a intamplat insa sa mi se inchege atat de tare cat sa nu o pot scoate prin presarea cutiei, mai ales ca eu le bag la frigider imediat ce le iau, sa le am mereu pregatite pentru folosire.
    Atata timp cat nu are cristale de gheata, eu zic ca e ok. Am citit ca unele fete o baga chiar 10 minute la congelator inainte de folosire, tocmai pentru a se inchega puternic.

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, asa...deci pt prima oara in viata mea am facut clatite! Buneeeeee, gustoase, pufoase, au fost apreciate pozitiv si cica "sa m faci"...asa a zis sotu'. Buna reteta dar ma mai gandesc inainte sa ma apuc de o treaba d'asta...ca tare nu-mi place sa pazesc aragazul in picioare :d

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai, sa mai faci, daca l-au incantat pe cumnatel. La partea cu statul in picioare, nu am cum sa te ajut, stai o gramada sa le faci si dispar imediat, dupa ce tu te-ai saturat de miros si de schimbat greutatea de pe un picior pe altul. Data viitoare poate le facem impreuna si ne tinem de urat una alteia. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta cu statul impreuna m schimba situatia.Abia astept!!! pupez cu drag

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...