sâmbătă, 17 martie 2012

Ciocolata din avocado, cu alune (Raw Nutella)


Multa vreme am fost reticenta in privinta fructului de avocado; aflasem ca are o consistenta untoasa si un gust destul de fad, si, cel mai important, ca este recomandat in timpul sarcinii, continand aproape 20 de nutrienti esentiali, printre care fibre, potasiu, vitamine E, B-uri si acid folic.
Am ajuns sa il incerc abia spre sfarsitul primului an de viata al lui Matei, incluzandu-l in "papiciulica" (piure de fructe) zilnica a piticului aflat in plina "diversificare alimentara". Si tot gustand zilnic din el, o bucatica azi, o bucatica maine, daca la inceput mi se facea gura punga, dupa vreo luna am ajuns sa imi lase gura apa :p Nu credeam in conceptul de educare a gustului, dar avocado-ul m-a convins.


Printre multele retete bookmark-uite si pierdute odata cu update-ul de browser initiat de pitici, acum cateva luni, se numara si o reteta de ciocolata fara unt, facuta cu avocado. Cand am descoperit-o, m-a intrigat maxim, incat, cu gandul la ea, am tot cumparat avocado, l-am mancat crud, dar n-am avut curaj sa o testez.
Acum ca am pregatit-o, copiii au fost tare uimiti sa vada ca au voie sa manance o gramada de ciocolata si sunt foarte incantati de "ciocolata sanatoasa" facuta de mami :)
Sigur, nu-i aceiasi senzatie pe care o ai cand mananci o lingurita de Nutella, nu ti se lipeste pe fiecare mm patrat din gura, dar gustul de cacao si alune este indeajuns de pregnant, incat sa acopere gustul de avocado si sa sadisfaca pofta de cioco.

INGREDIENTE pentru 1 borcan mic:
2 avocado (250g piure)
1-2 linguri suc de portocale
5 linguri miere (80g)
1/2 lingurita esenta de vanilie
20g cacao
100g alune macinate fin

PREPARARE:
Fructele coapte (usor moi si fara puncte negre) se curata de coaja, se taie felii, apoi se paseaza, impreuna cu sucul de portocale.


Se adauga mierea si vanilia, continuand a mixa putin, tot cu blenderul, apoi cacaoa.


La final se adauga alunele, curatate de coaja si macinate cat mai fin.

Crema obtinuta se pastreaza la frigider, intr-un borcan inchis, timp de 2-3 zile, putand fi consumata simpla sau in compozitia altor preparate dulci.

Sursa: With Style & Grace

3 comentarii:

  1. suuper crema!nu am auzit pana akuma de ea!dar cred ca merita incercata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am gasit-o acum cateva luni, pe un site din afara, dar daca dai search o sa o gasesti si pe la noi, mai ales pe site-urile cu retete "raw". Simpla e ok, dar cu alune e taaaare buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelenta!Mai ales pentru cei mici.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...