joi, 23 februarie 2012

Desert cu ciocolata si migdale

Bogdan, ieri: "Faci tort de care vreau eu?"
Eu: "Nu, nu fac amandina decat saptamana viitoare, ti-am tot spus." (eram bitchy, ma suparase de dimineata :p)
El: "Nu amandina, dinala la care ti-am lasat o carte dinaia de-a ta, deschisa."
Eu: "Ce carte?"
Si imi arata ca, intr-adevar, lasase deschis un numar din "Delicii in bucatarie" de la Adevarul, lucru pe care eu nu l-as fi observat in veci, ca fiind un apropo catre mine, deoarece am mereu carti cu retete lasate deschise, pe care copiii le rasfoiesc cum le vine.
Eu: "Pai asta nu e tort, nu are crema; esti sigur ca il vrei pe asta?"
El, ca un copil in fata galantarului unei cofetarii: "Daaaaa, il vreau pe asta, pe asta. Mi-l faaaaci?"

Si l-am facut. Nu e chiar tort, e mai mult un chec, dar dintr-un blat mai aerat si nu asa uscat, cu muuuulta ciocolata, imbracat in ciocolata ... aduce mai mult a prajitura. Nu are gusturi rele sotiorul meu, l-am savurat cu totii cu mare placere si fara resentimente, chiar daca am bagat o gramada de ciocolata in el (vreo 3 bucati).


INGREDIENTE pt 10-12 portii (tava mica de chec):
240g ciocolata menaj
200g unt
4 oua mari
60g zahar
120g faina pentru prajituri
1 lingura praf de copt
un praf de sare
80g migdale pudra (curatate si rasnite fin)

90g ciocolata (neagra si cu lapte, in amestec)
80g frisca lichida
+migdale feliate (pentru decor)

PREPARARE:
Untul taiat cubulete se pune la topit, intr-o craticioara, la foc mic. A nu se arunca pachetul gol de la unt, este foarte util in a unge cu el tava.
Cand a devenit cat de cat lichid, se ia de pe foc, se adauga ciocolata, taiata bucatele cat mai mici, si se amesteca pana la topirea si inglobarea acesteia. Daca se observa ca nu se topeste complet, craticioara se mai repune putin pe foc, amestecand.
Se lasa la racit.

Ouale (la temperatura camerei) se mixeaza impreuna cu zaharul, timp de 5 minute.
Faina se cerne, apoi se amesteca impreuna cu praful de copt, sarea si migdalele pudra.


Amestecul de ingrediente uscate se incorporeaza, lingura cu lingura, in compozitia cu oua, amestecand usor cu telul.


Dupa ce s-a racit, ciocolata cu unt se amesteca usor, apoi se adauga, treptat, in compozitia cu oua. Se continua a amesteca, folosind telul.

Aluatul rezultat se toarna intr-o tava de chec, unsa cu unt si tapetata cu faina.




Aluatul se introduce in cuptorul preincins, unde se coace la foc mic in primele 20 de minute, apoi la foc mediu, pentru cel putin inca 25 minute sau pana trece "testul scobitorii".


Cand este gata, se scoate din cuptor, apoi se lasa cel putin 10 minute in tava, sa se racoreasca si sa se despinda singur de pe peretii acesteia.
Odata racorit, se trece un cutit intre prajitura si forma, pentru a se asigura o desprindere totala, apoi se rastoarna pe un tocator.
Partea bombata se taie si se consuma ca atare.

Se pregateste glazura, punand la incalzit, pe foc mic, intr-o craticioara, frisca lichida. Inainte de a incepe sa fiarba, se ia de pe foc, se adauga ciocolata taiata bucatele cat mai mici si se amesteca pana la inglobare.
Se lasa sa se raceasca total, apoi se toarna peste blatul asezat cu fundul in sus.


Partea de jos se poate orna cu migdale taiate feliute subtiri (am gasit gata curatate si feliate, in Auchan, la zona cu produse varsate, de unde am luat si pudra de migdale).


Prajitura se introduce in frigider, pentru a se intari glazura.
Se scoate din frigider cu 15 minute inainte de a fi feliata si servita.


12 comentarii:

  1. Miha, laudele tale ma ung pe suflet. :) Merci frumos ca ma vizitezi si imi punctezi reusitele. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. superb ruxi!dar nu uita de prajiturika mea:(

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am uitat, dar we asta sigur nu se intampla, am inca 3 torturi de facut, plus pregatirile de petrecere.

    RăspundețiȘtergere
  4. 3 torturi faci pana la urma pt baiat?:P

    RăspundețiȘtergere
  5. 2 pentru baiat si alte 2 pentru niste prieteni, care se sarbatoresc si ei in acest weekend ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. aratoasa prajitura si apetisanta!!!bun,bun!!weekend placut!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumim, la fel! Sa stii ca ti-am vazut eclerele si, chiar daca am avut si noi de curand, tot mi s-a facut o poftaaaaa, de la ciocolata aia lucioasa de deasupra. Yam!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ba da, dar momentan numai pe FB: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=279354765470061&set=a.240988835973321.59142.226064844132387&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere
  9. Excelent desert! Deseara ma pun pe treaba in bucatarie.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...