luni, 26 decembrie 2011

Tigarete (mini clatite din albusuri si frisca)

Intai am gasit aceste "tigarete" rulate in comert, apoi am dat peste o reteta similara in cartea Marthei Stewart si, avand in minte un anume tort de Craciun, m-am pus pe treaba.
Nu mi-au iesit rulourile ca in carte, am gasit ca sunt mai usor de rulat facute in tigaie si nu in cuptor, mi-a luat ceva timp sa le fac pe toate 40, dar merita. Rulourile sunt foarte versatile, pot fi umplute cu diverse creme sau acoperite pe jumatate in ciocolata si alune, pot fi alaturate unei cupe de inghetata sau, in cazul de fata, pot sustine tare frumos marginile unui tort special.
In plus, pot fi pregatite atunci cand aveti prin casa albusuri ramase de la alte preparate, pe care nu vreti sa le risipiti.



INGREDIENTE pentru aprox. 40 buc:
6 albusuri
150g zahar
un praf de sare
200g faina 000
110g unt (ulterior topit si racit)
170g frisca lichida

PREPARARE:
Albusurile se bat spuma tare impreuna cu zaharul si sarea. Se adauga faina, continuand mixarea la viteza mica, pana cand s-a incorporat faina.


La final se adauga untul (topit si racit), frisca lichida rece si vanilie, mixand la viteza mica. Va rezulta un aluat cremos.


Din acesta se ia o lingura si se rastoarna in centrul unui tigai de teflon bine incinse. Se lasa neatins cateva secunde pana se inmoaie putin, apoi cu partea bombata a lingurii se intinde, descriind cercuri din ce in ce mai mari, pana se obtine o foaie subtire.


Cand aluatul incepe sa aiba primele gaurele (partea superioara este inca moale si usor nefacuta), se ruleaza usor, cu ajutorul unui cutit de unt, in tigaie ... cu grija mare sa nu se produca vreo arsura. Am incercat sa le iau din tigaie si sa le rulez in farfurie, dar intre timp au devenit casante si am preferat rularea deasupra sursei de caldura.



Rulourile se muta din tigaie pe un platou, apoi se repeta procedura pana la finalizarea compozitiei.


Rulourile se pastreaza 1h la temperatura camerei pentru a se usca, apoi se pot pastra intr-un recipient etans, in camera sau in frigider (rezista bine in contact direct cu umezeala).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...