luni, 17 octombrie 2011

Clatite cu banana

Iar am ramas cu ceva banane extra coapte, care, impreuna cu lipsa mea de chef de a pregati ceva mai laborios, s-au concretizat in aceste clatite extra moi si pufoase, dulci doar putin si cu un puternic gust de ... banana.
Nu degeaba clatitele sunt asa populare prin unele parti, constituind chiar elementul de baza al micului dejun, cand se fac asa usor/rapid si sunt atat de bune, mai ales cat sunt proaspete si calde. Daca le mai ungi si cu ceva miere, le alaturi un pahar de lapte sau suc de portocale, obtii un mic dejun foarte sanatos.



INGREDIENTE pentru 12 buc:
210g faina 000
30g zahar
2 lingurite praf de copt
1/2 lingurita sare
50g unt topit
1 banana potrivita si foarte coapta
210ml lapte
2 oua
1 lingurita esenta de vanilie

PREPARARE:
Untul se topeste intr-o carticioara, la foc mic.
Faina se amesteca intr-un castron, alaturi de restul ingredientelor uscate (zahar, praf de copt si sare).
Banana se paseaza, apoi se adauga in blender ouale, laptele si esenta.


Amestecul cu banana, impreuna cu untul topit se toarna peste ingredientele uscate, apoi totul se mixeaza cu un tel, prin rasturnare.
Cand faina s-a inglobat in restul compozitiei, aluatul pentru clatite este gata, chiar daca este posibil sa mai contina mici cocoloase.

Folosind un polonic, se toarna aluat in centrul unei tigai non-aderente incinse si se lasa sa se niveleze singur. Focul se da la mic.
In momentul in care aluatul prezinta gaurele pe mare parte din suprafata, clatita se intoarce si se mai lasa cateva zeci de secunde.


Trebuie tinut cont de faptul ca, dupa primele doua clatite, tigaia va fi mai incinsa si trebuie redus timpul de coacere, altfel clatitele se vor arde.

Pofta buna!

6 comentarii:

  1. ce bine arataaaa si ce usor este de facut. sigur am sa incerc si io. :) p.s. imi place f tare farfuria ;)
    pup pe toata lumea

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) Frafuria e de imprumut. Intre timp am returnat-o pungii de drept. Pupam si noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Ruxi,nu ne-am mai ,,vazut,, cam de mult...am sa fac si eu aceste clatite doar ca am sa inlocuiesc laptele de vacuta cu cel de soia si untul cu ulei de porumb...din cauza intolerantei fetitei la lactoza :( sper sa fie la fel de gustoase ca cele originale...pupici si o seara frumoasa va dorim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buuuuna. Ma bucur ca mi-ai mai dat un semn de viata, au fost momente cand m-am gandit la voi :)
      Laptele de vaca il poti inlocui linistita cu cel de soia, asa cum o faceam si eu, pe cand ne luptam cu alergia Alexandrei, la proteinele laptelui de vaca. Pentru unt, foloseste 50ml de ulei de porumb si cred ca va fi ok.

      Numai bine si voua!

      Ștergere
  4. Buuuneee clatitele acestea, cred ca vor fi preferatele familiei...multumim pentru idee Ruxi. O seara minunata va dorim!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...