marți, 27 septembrie 2011

Napolitane cu nuca, cacao si/sau nuca de cocos (de post)

Aveam prin camara un pachet de foi de napolitana, defapt un rest, care sta acolo de o gramada de timp, ocupa loc, se pune praful pe el. Astazi am facut curat prin camara, am scapat de toate pachetele incepute si nefolosite, folosind o parte din ele pentru a reface un desert clasic, unul ce mi-a animat de multe ori copilaria: napolitane de casa. Si, folosind mai mult  "resturi", nu mi-au ajuns ingredientele sa fac prea multa crema, asa ca am compus doua creme: una cu nuca si cacao, alta cu nuca de cocos, combinatie ce a adaugat puncte la capitolul aspect si prezentare.



INGREDIENTE:
CREMA NEAGRA:
150g margarina (sau unt, pentru varianta "de dulce")
100g miere
100g zahar
30g cacao
60ml apa (sau lapte)
200g nuca
CREMA ALBA:
200g margarina
15g zahar
50ml apa
100g nuca de cocos
100g biscuiti simpli
+ 3 foi de napolitana
PREPARARE:
Pentru ambele creme se pun pe foc margarina, mierea, zaharul si apa si se dau in clocot cat sa se ingroase putin. Pentru crema neagra se adauga si cacaoa. Cremele se pregatesc separat, dar procesul este acelasi.


Cremele se pun la racit in baie de apa rece, apoi se incorporeaza nuca macinata, respectiv nuca de cocos si biscuitii macinati fin. Eu nu am bagat nuca si biscuitii in robot, le-am zdrobit de mana, iar crema rezultata a cam avut bucati in ea, devenind mai greu de intins.
Cremele se intind, pe rand, pe foile de napolitana, lasand un spatiu de 1cm pe margine; acest spatiu se va umple in momentul in care se vor presa foile. In final vor rezulta doua creme cuprinse intre cele 3 foi de napolitana.


Napolitana se acopera cu o tava mare pe a carei suprafata se distribuie cat mai uniform ceva greu (eu am folosit doua oale cu apa), apoi se baga in frigider, unde se lasa cel putin 30min pentru a se intari cremele.
Cel mai usor se taie folosind un cutit cu lama zimtata, in genul celor utilizate pentru taierea painii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...