miercuri, 31 august 2011

Prajitura cu mere si gris (de post)

In weekendul trecut, cand am sarbatorit-o pe Alex, prietena noastra Cristina ne-a adus o prajitura cu mere deliciooooooasa, iar cand am aflat si ce usor se pregateste mi-am promis sa o incerc cat mai curand.
Deoarece reteta originala avea un pic cam prea mult unt pentru gustul meu si al Cristinei, amandoua am redus cu un sfert cantitatea de unt si ne-am declarat mai multumite de rezultat.
Si ce ma amuza in legatura cu aceasta minunata prajiturica este faptul ca, in timp ce o pregateam, mi-am dat seama ca acesta (intr-o forma putin simplificata) a fost si primul desert pe care i l-am pregatit lui Matei cand era micut.
Ce mai, este un desert special: primit cu drag, pregatit cu drag, usor, adecvat multor varste si ocazii! Unde mai pui ca poate fi consumat si in post!
Merci, Cris!



INGREDIENTE pentru o tava 20x30cm (15 portii):
1.5kg mere (am folosit 8 mere mari, dar apoi am mai adaugat 2)
150g gris
130g faina
130g zahar
2 pliculete zahar vanilat
un praf de sare
1/2 plic praf de copt
150g unt moale (sau margarina, pentru varianta de post)
100g nuca maruntita

PREPARARE:
Intr-un castron se amesteca bine grisul, faina, zaharul, praful de copt si sarea. Varianta originala a retetei avea ca unitate de masura o cana si astfel avem: 1 cana zahar + 1 cana gris + 1 cana faina (pentru cei care nu dispun de cantar de bucatarie).

Merele curatate de coaja si samburi se rad pe razatoarea mare, aceasta fiind singura operatiune neplacuta si de lunga durata din cadrul intregii pregatiri.
Untul se imparte in 3. O parte se foloseste pentru a unge fundul si peretii tavii.


Jumatate din amestecul de gris se imprastie peste untul din tava (doar pe fundul acesteia).


Se acopera cu jumatate din cantitatea de mere rase, peste care apoi se siteaza scortisoara (dupa gust).


Se continua cu: restul cantitatii de amestec cu gris, a doua parte de unt, restul de mere si iarasi unt.


In esenta, de jos in sus, ar trebui sa rezulte: unt, gris, mere, gris, unt, mere, unt si, deasupra tuturor, nucile taiate bucati mari (eu prefer sa le rup in mana).


Tava se coace 1h la foc mijlociu, in cuptorul preincalzit.
Prajitura se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca in tava. Se portioneaza usor abia atunci cand s-a racit.


45 de comentarii:

  1. De asta a facut si mama miercuri,prin urmare stiu ca e delicioasa!!!Imi place mult blogul:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa ce am gustat-o prima oara am fost foarte incantata de cat de buna si usoara este, incat am vorbit despre ea multor persoane. Am avut surpriza sa descopar cum multe persoane o stiau, cei tineri de cand erau mici, iar cei in varsta de cand o pregateau copiilor. Prin urmare, cred ca este una dintre prajiturile romanesti "cu vechime".
    Ma bucur tare ca iti place "mult" blogul. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cea mai simpla prajitura pe care am pregatit-o pana acum si e delicioasa. In momentul asta savurez ultima bucata... Multumim Ruxi! O sa mai incerc si alte retete de aici (pacat ca nu am mai mult timp disponibil).

      Ștergere
  3. Bine ai venit, Cristina.
    Daca mai vrei sa incerci ceva rapid si bun, incepe cu asta: http://bucatariacaseinoastre.blogspot.com/2012/01/triunghiuri-cu-biscuiti-si-mascarpone.html Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. AM CITIT-O AZI,SI CHIAR AM FACUT-O SI IMI PLACE MI-A IESIT BUNA DOAR CA MERE AM PUS MAI MULTE SI AM MAI PRESARAT FOARTE PUTIN ZAHAR DE FRICA CA NU E DULCE! CRED CA DEPINDE DE TAVA CAT E DE MARE.AM FOLOSIT METODA CU CANA DE 250 ML. NU CU CANTARU E MAI SIMPLA!INCERCATI-O MERITA!POFTA BUNA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prajiturile cu mere nu au cum sa nu placa, aceasta in special.
      Ai dreptate, reteta originala are ingredientele masurate in "cani", dar pe cand eram la inceputuri si nu aveam experienta, retetele masurate astfel mi se pareau extrem de "instabile", asa ca am preferat sa le aduc pe toate la un numitor comun, cu ajutorul cantarului.
      Iti multumesc pentru recenzia amanuntita. Pupici!

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Buna, Luciana.
      Fiind un ingredient adaugat la final de tot, nuca poate sa lipseasca sau sa fie inlocuita cu alt tip de seminte.

      O zi buna!

      Ștergere
    2. Deasupra se pot pune biscuiti sfarimati iar in compozitie se pune si o cana de lapte praf de soia, daca e de post.

      Ștergere
  6. Felicitari pentru reteta .sotul nui plac prajiturile dar acesta prajitura o adora multumim

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ii inteleg reactia si eu am fost cucerita de la prima bucatica. Multumesc ca mi-ati readus-o in atentie, pentru a o pregati din merele tomnatice a acestui an.

      O zi buna si va multumesc pentru impresiile impartasite!

      Ștergere
  7. Foarte bună și ușor de preparat,a fost apreciată!
    🤔Mă gândeam dacă, pe același principiu, ar merge și cu brânză dulce? Ați încercat?

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicioasa! Multumim mult pt reteta! 🥰

    RăspundețiȘtergere
  9. Este genială!Chiar dacă am uitat să pun nucile!😉

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...