sâmbătă, 11 iunie 2011

Tort cu iaurt, branza si capsuni

Dupa ce am pregatit Boccelutele de ieri am ramas cu o cantitate destul de mare de umplutura (mascarpone + zahar), pe care am inclus-o tot ieri intr-un tort usor, de weekend. Si cum e vremea capsunilor, binenteles ca micutele fructe parfumate si-au gasit imediat loc langa crema lejera si blatul de biscuiti.




INGREDIENTE BLAT si DECOR pentru o forma de 22cm (11 portii):
150+50g biscuiti (de preferat digestivi)
100g unt topit
cel putin 12 capsuni mici

INGREDIENTE CREMA:
250g crema de branza
500g iaurt (simplu sau cu capsuni)
70g zahar
1 plic gelatina
200g frisca lichida (refrigerata anterior cel putin 1h)
1 plic intaritor frisca

PREPARARE:
Pentru blat, se zdrobesc sau se toaca la robot biscuitii, apoi se amesteca impreuna cu untul topit la foc mic (turnat imediat ce este luat de pe aragaz).


Se acopera fundul unei forme de tort cu hartie de copt, inelul formei se asaza deasupra si se inchide. In acest mod hartia de copt va ramane fixata. Se taie excesul de hartie de copt din exteriorul formei.



Compozitia cu biscuiti se imparte in doua parti, 3/4 pentru blat si 1/4 pentru decor.
Biscuitii pentru blat se intind uniform pe toata suprafata formei de tort, apoi, cu o lingura, se preseaza si se niveleaza.


Forma de tort se refrigereaza timp de 30min, acoperita cu folie alimentara transparenta.
In acest timp se pregateste crema.

Gelatina se pune intr-o craticioara mica impreuna cu 100ml apa rece si se lasa 10min sa se inmoaie.
Crema de branza se mixeaza impreuna cu zaharul, apoi se adauga iaurtul.
Craticioara cu gelatina se incalzeste la foc mic 1-2min (avand grija sa nu dea in clocot), pentru a se dizolva.
Imediat ce s-a dizolvat complet si nu se mai observa particule de gelatina solida in apa, se toarna in fir subtir peste compozitia cu branza si iaurt.
Frisca se scoate din frigider si se mixeaza separat. Daca dupa 1 min nu s-a intarit, se adauga intaritorul de frisca. Odata intarita se ratoarna peste compozitia anteriora si se mixeaza usor, la viteza mica.


Forma de tort se scoate din frigider. Se unge marginea verticala cu unt si se bordeaza cu jumatati de capsuni, asezate cu varful in sus si cu taietura lipita de inelul formei.


Crema se pune in forma cu lingura, intai in vecinatatea capsunilor, pentru a le asigura putina stabilitate.
Dupa ce s-a asezat toata compozitia in forma, deasupra se presara restul de biscuiti.
Se acopera cu folie transparenta si se refrigereaza cel putin 6h.


Cand se scoate inelul formei de tort, trebuie avut grija sa nu ramana tortul lipit de aceasta. Inelul se deblocheaza si se incearca usor indepartarea lui; daca tortul ramane lipit se intervine pe margine, cu un cutit.

7 comentarii:

  1. Buna Ruxi!

    Am facut acest tort azi. De fapt e prima oara cand fac tort cu branza. Nu stiam ce pierd. A iesit mega genial, si foarte apreciat. La biscuiti am pus belvita cu fructe, si au avut o textura crocantzoasa, si e f bine ca blatul e subtire, ca nu imi plac torturile cu putina crema si multa paine:)

    Deci draga Ruxi multumesc pentru reteta, m-a inspirat la maxim. Siigur o mai fac pentru ca e racoros, necaloric.Si ok si pentru bebei, ca nu are mult zah. Au spart Puficele mele.
    Am pus ananas si am decorat cu tort jele rosu. Hm deja ma gandesc sa il refac!

    Multumesc pentru inspiratie, ai un blog minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ralucina, mi-a facut multa placere sa citesc postarea ta, se simte incantarea ta la descoperirea acestui tort. Te inteleg perfect, aventura mea in bucatarie, in lumea dulciurilor facute in casa si a acestui blog a inceput cu un astfel de tort ... mi-a deschis ochii. Cat despre dulciurile cu branza, am avut o perioada cand m-am axat foarte mult pe ele, din incercarea de a o convinge pe fetita mea cea mare (candva alergica la proteinele laptelui de vaca) sa accepte lactatele, iar acest tip de tort a avut un mare aport in reusita acestui lucru.
    Ma bucur mult ca a placut tortul Puficelor (ce alint dragut), iar de la primavara, odata cu aparitia fructelor proaspete, il pot savura intr-o gramada de variante (asa i-am facut pe ai mei sa accepte murele).
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Am cautat pe internet in aceasta vara o reteta de prajitura simpla, racoritoare si ...buna. Am decis sa incerc reteta postata pe acest site si nu am regretat deloc. Deja am facut tortul de trei ori, avand succes la toti care l-au gustat. Asa ca, ma simt datoare sa va multumesc si voi incerca si alte retete. Georgeta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Georgeta, imi pare bine de cunostinta. Ma bucur ca nu ti-am inselat asteptarile si doresc sa iti multumesc ca mi-ai impartasit impresiile tale.
      Acesta este unul dintre primele torturi incercate de mine, iar datorita usurintei in preparare si texturii fine a cremei, aceasta a tot revenit de-a lungul timpului in torturile pregatite. Prin urmare, vei gasi aceasta crema intr-o mare varietate de retete si forme. Sunt curioasa care va fi urmatoarea reteta ce te va atrage.

      Astept vesti.
      Ruxi

      Ștergere
  4. buna Ruxi,
    poti sa-mi spui si mie daca folosesti o marca anume de tavi de tort? eu am gasit-o de cea de 22 cm numai de calitate foarte indoielnica.
    mersi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Din pacate nu iti pot recomanda nimic de calitate, in timp toate incep sa rugineasca sau sa li se scorojeasca stratul antiaderent. Eu am ajuns sa apreciez foarte tare inelele de tort reglabile, practic doar pe acelea le folosesc cand trebuie sa montez torturile, pe cele cu pereti demontabili le folosesc doar pentru copt. O idee de astfel de inel reglabil: http://www.yalco.ro/magazin/forme-tavi-cofetarie/inel-tort-inox-ajustabil-30cm-fest-3223

      Ștergere
  5. Eu am acest inel reglabil, cred ca este cel mai ieftin de pe piata :), dar e bun: http://happymax.ro/casa/bucataria-ta/accesorii-bucatarie-si-ustensile/ustensile-si-accesorii-patiserie/forma-de-copt-flexibila.html

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...