miercuri, 29 iunie 2011

Rulada cu mascarpone si capsuni

Azi am facut dulciuri pe sectiuni, fursecuri pentru copii si rulada pentru sotior ... drept multumire pentru ca mi-a laudat blog-ul, incat astazi am inregistrat cele mai multe vizionari / zi ... "ever".



INGREDIENTE BLAT (pentru o tava mica; eu am facut 2 tavi si pentru asta am dublat cantitatile):
2 oua
60g zahar pudra (sitat)
1 lingurita esenta de vanilie
60g faina (sitata)
1 lingura apa calda

UMPLUTURA:
150g mascarpone
20g zahar pudra (sitat)
1 lingurita esenta de vanilie
150g dulceata de capsuni

SAU:
Daca aveti prin casa ceva vin licoros (Lacrima lui Ovidiu de pe la noi sau Marsala siciliana) puteti inlocui dulceata de capsuni cu:
150g capsuni
1 lingura zahar tos
1 lingura vin licoros

PREPARARE:
Pentru blat, ouale se mixeaza la viteza maxima, impreuna cu zaharul si vanilia. Operatiunea trebuie sa dureze in jur de 5 minute, pentru a obtine consistenta perfecta.
Faina se siteaza separat, apoi se toarna usor in compozitia anterioara.
Se amesteca usor, cu o spatula, pentru a nu sparge bulele de aer din compozitie. Se insista pe fundul castronului, pentru a amesteca si faina care se strange acolo.
La final se adauga o lingura cu apa calda, menita a ajuta aluatul sa nu se rupa cand este rulat.
Eu am uitat sa mai adaug lingura cu apa si s-a produs ce nu trebuia.

Se pregateste o tava mica (20x30). Se acopera fundul tavii cu hartie de copt, avand grija a se lasa margini de hartie la capete, pentru a fi mai usor de scos din tava, dupa coacere.
Compozitia se toarna de jos, pentru a nu sparge bulele, si se niveleaza.


Se coace 20min, la foc mijlociu. Este gata atunci cand capata o culoare aurie, iar suprafata este pufoasa si usor lipicoasa.


Blatul se rastoarna cu fata in jos peste un prosop de bumbac, peste care s-a presarat zahar tos.
Se lasa 10min sa se raceasca, apoi se indeparteaza hartia de copt.


In timpul in care se raceste blatul, se pregateste umplutura; crema mascarpone se mixeaza impreuna cu zaharul si esenta.
Se intinde pe toata suprafata blatului, iar deasupra se intinde dulceata de capsuni.
Preparatul din capsuni proaspete se obtine pasand cupsunile impreuna cu zaharul, apoi lasandu-se 30min in frigider, la macerat, amestecate anterior cu vin.


Se ruleaza cu mana sau cu ajutorul prosopului.
Se refrigereaza pana in momentul servirii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...