marți, 7 iunie 2011

Briose cu iaurt, vanilie si fulgi de ciocolata

Zilele trecute am rasfoit cartea de bucate a Principesei Maria de Romania si acolo am gasit o reteta de prajitura cu iaurt, pe care astazi am modificat-o putin si au iesit niste minunate briose dalmatian ... iaurt, vanilie si fulgi de ciocolata.



INGREDIENTE pentru 12 buc:
150g unt moale
150g zahar
esenta vanilie
150g iaurt
3 oua mari
300g faina
1/2 plic praf de copt
50g fulgi de ciocolata

PREPARARE:
Untul se freaca impreuna cu zaharul si vanilia.
Se amesteca impreuna cu iaurtul, apoi, pe rand, se adauga ouale.
Separat, se amesteca faina cu praful de copt.
Se incorporeaza faina in compozitia lichida, amestecand usor cu o lingura, de sus in jos.

Compozitia se imparte in formele de briose, unse cu unt sau pregatite cu hartie speciala. Formele nu trebuie umplute in intregime.
Deasupra se presara fulgi de ciocolata. Binenteles, fulgii de ciocolata pot fi incorporati in cantitate mai mare, direct in aluat.


Briosele se coc 20 min la foc mijlociu, in cuptorul preincins.
Cand sunt gata se scot din cuptor, dar se mai lasa 5 min in forme, apoi se scot si se lasa la racit pe un tocator sau grilaj de metal.


26 de comentarii:

  1. Astea sunt briosele de duminica asta? Uiii de bine arata... ma oftic ca nu am mai ramas sa le gustam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nuuu. Cele de duminica aveau cacao. Din pacate n-am stat foarte atenta la Alex si nu a respectat anumite cerinte, printre care untul nu s-a amestecat bine cu zaharul. Gustoase au fost, s-au terminat in 24h, dar nu erau aspectoase. Acestea le-am facut marti.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce crescute sunt!!!!!!!!!!arata supeer!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaa. Si pe mine m-au impresionat, mai ales ca mi-a luat ceva timp pana am reusit sa fac briose asa tzantzose. Primele mele experiente cu briosele au iesit bune la gust, dar neatragatoare ca aspect.

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunate briosele tale! Le-am preluat cu link si acum sunt si aici: http://colectiadebriose.wordpress.com/2014/02/17/briose-cu-iaurt-vanilie-si-ciocolata/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt onorata de acest gest. Multumesc frumos. O sa apelez si eu la Colectia de briose, e un proiect fain.

      Ștergere
  6. Sunt foarte bune, le-am incercat de 2 ori si ies bune :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti impartasesc parerea, sunt intr-adevar bune si usor de facut.

      Ștergere
    2. reteta are niste lipsuri..nu scrie daca zaharul cu untul se amesteca pana se topeste zaharul si de asemenea cand amesteci cu fainca si praful de copt cu restul compozitiei, nu scrie cat de consistenta este compozitia finala

      Ștergere
    3. In cazul brioselor nu trebuie sa iti bati prea tare capul cu detaliile, au praf de copt atunci vor creste, indiferent daca zaharul si untul sunt perfect amestecate.
      Cat despre momentul in care se adauga faina ... e inclus in reteta :)
      Consistenta compozitiei trebuie sa fie cam ca la pancakes, o crema groasa.

      Eeee, ce zici acum? Multumeste reteta pe toata lumea? V-am convins sa o incercati? :)

      Ștergere
  7. De ce mi au crăpat la copt?Am mai făcut rețeta și au ieșit ca în poza,însă acum,nu...

    RăspundețiȘtergere
  8. Astăzi le-am descoperit și eu, după un research amănunțit, abfist exact ceea ce căutăm de mult timp... Au ieșit exact ca în imagini. Super mulțumită de rezultat, acum las copii să le decoreze pentru Halloween🎃🎃🎃

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...