sâmbătă, 28 mai 2011

Saratele cu mac sau chimen

Zilele acestea am reintrat in posesia preselor pentru waffe si nuci, mostenite din generatie in generatie, pe cale feminina evident, asa ca le-am pus la treaba. Produsul pe care mi-l aduc aminte de cand eram pitica:



INGREDIENTE pentru aproximativ 40buc:
250g margarina
250ml lapte
2 oua mici
1-2 lingurite sare
1-2 linguri chimen sau mac
650g faina

PREPARARE:
Margarina moale si taiata bucatele se amesteca impreuna cu celelalte ingrediente, ultimul adaugat fiind faina.
Se framanta usor pana se obtine un aluat elastic si putin lipicios, din care se formeaza bilute de dimensiunea unei nuci.



Bilutele se pun, pe rand in aparatul de waffe sau in presa pentru aragaz. Indiferent ce aparat folosim, acesta trebuie incins inainte de a presa prima biluta.
Saratelele sunt gata atunci cand pe ambele parti au o culoare frumos aurie.

20 de comentarii:

  1. am si eu o intrebare... ies crocante??? de aratat arata foarte bine, dar peste 1-2 zile sunt ok, nu se inmoaie? sau trebuie tinute in cutie inchisa.... asta daca mai ramane ceva din ele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt crocante, da. Peste 1-2 zile insa nu stiu cum se fac, nu au apucat sa stea atat de mult, dar nu vad de ce s-ar inmuia, pe masura ce stau ar trebui sa se usuce. Daca la voi rezista pana a doua zi, sa-mi spui cum se fac. Weekend placut!

      Ștergere
    2. Sint in America de mult si visam la astea de ani de zile...Ce ma bucur ca ati postat reteta asta

      Ștergere
  2. sunt foarte bune aceste saratele,chiar si peste 1-2 zile,merita sa le incercati
    mersi pentru reteta,te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aceasta confirmare; sunt intr-adevar foarte bune, unele dintre bunatatile pe care le apreciez inca din copilarie. E bine de stiut ca se pastreaza bine si dupa 2 zile, la noi nu cred sa fi rezistat atat de mult ... ori suntem noi multi si mancai, ori nu am facut niciodata indeajuns de multe. :)

      Ștergere
  3. Ce dor mi-e sa pap de-astea :)). Am doar o nelamurire, daca nu am presa, ce pot folosi? Singurul ce il am e un sandwich maker, care presupun ca nu se poate folosi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooofff, greu cu poftele dupa mancarea din tara, nu esti prima de la care aud cat de puternice sunt. :( Din pacate, sandwich makerul nu este o optiune, deoarece la presa cele doua jumatati se ating cand presa este inchisa. Totusi, acest gen de presa nu este intalnita numai la noi, sunt folosite si in alte tari europene (un exemplu sigur este Olanda); cauta prin targuri sau roaga pe cineva din tara sa iti trimita.
      Sper sa gasesti aparat, astfel incat sa le poti degusta oricat ti se face dor de ele. Succes!

      Ștergere
  4. azi am facut din nou aceste minunate saratele,am facut bile de 20 de grame si mi-au iesit 64 de bucati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ar fi asa de cald, tare as mai face si eu o tura.
      Cat despre numarul de bucati, eu, probabil, le-am facut mai mari si eu iesit mai putine .. sa scap mai repede de statul langa aragaz :)

      O zi buna!

      Ștergere
    2. poti fotografia aparatul de waffw folosit? Am vazut mai multe modele in magazine si as vrea sa-l cumpar pe cel bun, pentru a face aceste minunate saratele ce imi amintesc de copilarie... Multumesc anticipat. Cristina

      Ștergere
    3. Buna, Cristina. II voi face o poza cat pot de curand. Eu am folosit un aparat tot din copilarie, deci, fiind un model asa vechi, cred ca ai sanse mai mari sa il gasesti prin piete, nu in magazine.

      Revin cu poze.

      Ștergere
    4. "pizzelle maker" se gasesc pe
      www.amazon.ca
      Pretul de intre 60-80can$

      Ștergere
  5. Multumim pentru reteta..ies delicioase..dar pt nuci? Tot aparat asa am de la bunici:-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deea, am aparat de nuci (mostenit, binenteles :) ), am si reteta, astept sa am timp si rabdare in acelasi timp. :)

      Ne mai auzim, ok?

      Ștergere
    2. Ce fel de margarina trebuie la aceasta reteta?mulumesc!

      Ștergere
  6. as vres sa cumpar si eu saratele dinastea cu chimen.in magazine nu sunt bune deloc.daca stiti pe cineva care vinde dati-mi unmail pe adresa tavielada@yahoo.com.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. Brânză nu are in compoziție? Eu știam ca acestea se fac cu brânză telemea sau de burduf! Fără brânză nu am făcut niciodată! Rog raspuns, că vreau să mă apuc să le fac!

    RăspundețiȘtergere
  8. Spuneti mk va rog putem inlocui margaria cu untura sau unt?.branza nu se pune in compozitie va multumesc astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte bune au iesit.Multumesc🤗🤗

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...