joi, 7 aprilie 2011

Tort cupola cu ananas, in crema de branza

De fiecare data cand merg la cumparaturi am grija sa nu raman fara crema de branza, deoarece piticilor li se face des pofta de preferatele lor Ineluse cu branza si de multe ori mi se intampla sa imi aduc aminte de ea fix cand expira.
Asa s-a intamplat si astazi cu o cutie de mascarpone. Ca sa nu ajung sa o arunc ma gandeam sa o includ intr-un Tiramisu de care mi-e dor de mult timp, dar B a poftit la cheesecake si cum eu doream sa fac ceva nou, iata ce a iesit:




INGREDIENTE BLAT:
4 oua mari
80g zahar brun (numai asa aveam prin casa)
10g cacao
80-100g faina (variatia vine de la dimensiunea oualelor)
1 lingurita esenta de rom
un praf de sare

INGREDIENTE CREMA:
300g crema de branza mascarpone
2 linguri miere
150ml sirop din compot
1/2 plic gelatina
150ml frisca lichida
1/2 conserva ananas

PREPARARE BLAT:
Ouale se bat spuma impreuna cu zaharul.
Faina se amesteca impreuna cu sarea si cacaoa, apoi se siteaza peste compozitia obtinuta anterior.

Compozitia se intinde cat mai uniform, in strat subtire, in tava mare de cuptor, acoperita cu hartie de copt.
Pandispanul se coace la foc mic spre mediu, la mijlocul cuptorului, timp de 15-20 min.
Se lasa sa se raceasca usor, iar cat timp este caldut se taie romburi.

Intr-un castron de sticla acoperit cu folie transparenta se potrivesc bucatile de pandispan, astfel incat sa acopere fundul si peretii castronului. Se incepe din centru si se urca cu pandispanul pe peretii castronului. Eu aici am cam facut peticeala, nu am avut timp sa concep un algoritm, deoarece un oarecare soricel micut imi tot fura bucati din pandispan.

Crema se prepara asemeni celei de la Cheesecake cu piersici, apoi se toarna peste pandispanul din castron.
Am folosit un castron cu deschidere 20cm si adancime 10cm.
Peste crema de branza se aseaza resturile de pandispan, astfel incat sa o acopere integral.

Tortul se acopera si se tine in frigider minim 5 ore inainte de a fi servit.

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...