miercuri, 27 aprilie 2011

Iglu cu migdale si cereale

Cum am avut multi invitati in zilele de Paste nu am putut scapa ocazia de a mai incerca un tort. Pentru toti cei ce l-au apreciat si toate cele ce s-au aratat interesate de reteta, voila:



INGREDIENTE CREMA CACAO:
250g crema de branza
70g frisca batuta
2 linguri miere
200ml lapte
4 linguri cacao
1 1/2 plic gelatina
1 lingurita esenta rom
100g cereale Fitness (asta am avut in casa, ideea este sa fie crocante)

PREPARARE:
Crema de branza se amesteca, pe rand, cu cacaoa, mierea, laptele si frisca batuta.
Se toarna in fir subtire gelatina dizolvata conform instructiunilor de pe ambalaj. Gelatina dizolvata nu trebuie lasata a se raci. La final se adauga cerealele (frante anterior in maini) si se amesteca folosind o spatula.

Crema rezultata va fi foarte lichida, dar gelatina isi va face treaba.
Se imbraca in folie interiorul unui castron de marime medie, se umple cu crema, se niveleaza, se acopera cu folie si se pastreaza in frigider timp de 3 ore.

INGREDIENTE BLAT pentru o forma de 26cm diametru:
100g unt
70g zahar
2 oua mari
100g faina
1/2 lingurita praf de copt
50g bucatele de ciocolata

PREPARARE:
In timp ce se raceste crema de cacao, pregatim blatul.
Se mixeaza untul si zaharul, apoi, pe rand, se adauga ouale, amestecand bine dupa fiecare.
Se inglobeaza faina amestecata anterior cu praful de copt.
La final se adauga bucatelele de ciocolata.

Compozitia se toarna intr-o forma de tort unsa cu unt.
Se coace 20 min, la foc mediu, in cuptorul preincalzit.

INGREDIENTE CREMA MIGDALE:
500g crema de branza
150g zahar
450 frisca batuta
2 plicuri gelatina
50g fulgi de migdale decojite

PREPARARE:
Crema de branza se amesteca impreuna cu zaharul, apoi se toarna si gelatina dizolvata.
Pentru un gust mai pregnant de migdale se pot adauga cateva picaturi de esenta.
Frisca se bate usor si se toarna peste crema de branza.
Migdalele se decojesc, se taie feliute si se inglobeaza in compozitie.
La final compozitia rezultata va fi mai tare decat cea a cremei cu cacao.

MONTARE TORT:
Pentru a obtine forma specifica de tort-iglu sau cupola avem nevoie de 2 castroane, cel mic sa intre in cel mare, ramanand un spatiu de 2 cm intre ele. Diametrul deschiderii celui mare trebuie sa fie de 26cm pentru a fi compatibil cu dimensiunea blatului.

Timpul la care se incepe pregatirea cremei albe (cu migdale) trebuie sa permita ca aceasta sa fie gata la finalul celor 3 ore necesare pentru intarirea cremei cu cacao. Crema alba nu trebuie sa stea prea mult in afara frigiderului pentru a nu incepe sa se inchege.

Castronul mare se imbraca pe interior in folie. Pentru ca aceasta sa adere mai usor la castron acesta poate fi uns anterior cu ulei, in strat subtire.
Pe fundul castronului se pune un strat de crema alba cam atat de gros cat apreciati ca va ramane spatiu intre cele 2 creme de jur imprejur.

Crema cu cacao se scoate din castron, se dezlipeste folia si cu grija se pune peste crema alba din castronul mare, cu "varful" in jos.
Eu la partea asta am zbarcit-o. M-am grabit (era 1 noaptea) si am pus-o cu baza in jos si astfel iglu-urile nu s-au "inscris" cum trebuie unul in celalalt. Data viitoare.


Restul de crema alba se pune lingura cu lingura pe marginea cremei cu cacao, iar daca mai ramane se pune cat sa o si acopere.
La mine nu a mai ramas, asa ca am intins o foaie de martipan, am taiat un cerc folosind peretii tavii in care am copt blatul, si am asezat-o peste creme.

La final am adaugat blatul neinsiropat. Cand am pus crema alba, am avut grija sa las loc in castronul mare si pentru acesta.
Mama zice ca ar fi mers insiropat, ar fi fost mai moale. Eu l-am preferat asa, mai tare, dar fara dulceata in plus pe care ar fi adus-o siropul din zahar si esenta de migdale.
Am acoperit gura castronului cu folie (sa nu prinda gust/miros tortul de la tona de specialitati de Paste cu care a trebuit sa imparta frigiderul) si l-am lasat la rece pana a doua zi.

Inainte de a-l servi l-am imbracat in frisca, am razuit ceva ciocolata pe deasupra si l-am servit celor 12 prezenti. Avand in vedere ca 4 persoane au cerut inca o portie si au mai ramas 3, se poate considera ca tortul este pentru 20 persoane. Portiile insa au fost maaaaari, deci ar putea indestula usor pofta de dulce si a 22.

Aici lipseau deja 2 sau 3 felii:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...